Jumalanpalvelukset

Elämän makua ja taivaan leipää

Viimeisin saarna löytyy tästä linkistä.

Kirkkovuoden ajankohdan ja tekstit löydät tästä.

Seurakunnan jumalanpalveluselämän kehittämishankkeen loppuraportin löydät täältä.

Joka pyhä ja väliin viikollakin katamme kirkkoon juhlapöydän ja kokoonnumme yhdessä rukoilemaan, lukemaan Jumalan sanaa sekä viettämään pyhää ehtoollista kuten kristityt ovat tehneet aivan alusta lähtien.  Messu on seurakuntamme elämän keskus, jossa elämän ilot ja surut saavat näkyä.  Yksin ei siis tarvitse, sillä saamme jakaa kaiken toisten ihmisten ja Kristuksen kanssa.

  • Päämessu sunnuntaisin ja muina pyhäpäivinä klo 10.00 Kristuksen kirkastumisen kirkossa
  • Perhemessu erikseen ilmoitettavina pyhäpäivinä klo 11.00 Kristuksen kirkastumisen kirkossa
  • Viikkomessuja, gospelmessuja ja muita jumalanpalveluksia erikseen ilmoitettavina aikoina
  • Kynttiläkirkko – lasten oma jumalanpalvelus perjantaisin kerran kuukaudessa klo 9.30 Kristuksen kirkastumisen kirkossa

Jumalanpalvelus on seurakunnan yhteinen juhla.  Haluamme, että minimin sijasta  mahdollisimman moni saa halutessaan rakentaa messua yhdessä.  Seurakunnan jumalanpalvelusryhmissä toimiikin yli 100 vapaaehtoista seurakuntalaista, jotka

Lapset saavat näkyä ja kuulua. Jokaisessa jumalanpalvelusryhmässä on mukana myös lapsia.

suunnittelevat ja toteuttavat jokaisen pyhän messun yhdessä työntekijöiden kanssa.  Kaikkien ei kuitenkaan tarvitse lukea tekstejä, kerätä kolehtia tai avustaa ehtoollisen jaossa, sillä aivan yhtä tärkeä tehtävä on istua kirkonpenkissä vaikka viimeisessä penkkirivissä.  Nimitämmekin tätä tehtävää kirkonpenkkitehtäväksi.  Koska kirkko on seurakunnan koti ja messu sen myötä yhteisen kodin juhla, täytyy kokoontumisessa olla myös jälleennäkemisen iloa.  Vaikka messu sisältää joskus yllätyksiä, emme kuitenkaan harrasta sirkustemppuja, vaan annamme tutun ja turvallisen rauhoittaa ja elämän maistua.

Vanhassa irlantilaisessa siunauksessa sanotaan:  Tapasin eilen muukalaisen.  Asetin syötävää ruokapöydälle, juotavaa juomapaikalle ja musiikkia paikkaan, missä voi kuunnella.  Ja kolmiyhteisen Jumalan nimeen hän siunasi minut ja minun perheeni ja karjani.  Ja leivonen lauloi lauluaan: usein, usein, usein kulkee Kristus muukalaisen hahmossa.

Pöytä on katettu.  Sinut on kutsuttu.

Myös lapset ovat tervetulleita ehtoolliselle. Lue lisää tästä.