Risti kaupungin yllä

Lähetys- ja kansainvälinen työ

LÄHETYS- JA KANSAINVÄLINEN TYÖ

Lähetystyö vie sanomaa Jeesuksesta Kristuksesta sanoin ja teoin niille, jotka eivät vielä tunne Häntä.

Lähetystyö on kirkon ja siten myös seurakunnan perustehtävä, jonka se on saanut Kristukselta. Kirkko ei vain osallistu lähetykseen, vaan on olemassa sitä varten.

Piispa Jukka Keskitalo: ”Lähetys ei ole erillinen työmuoto, vaan se on seurakunnan elämäntapa.”

Haluamme, että jokainen seurakunnan jäsen ymmärtäisi lähetystyön oikeudekseen ja velvollisuudekseen.

”Jumala itse teki Kristuksessa sovinnon maailman kanssa eikä lukenut ihmisille viaksi heidän rikkomuksiaan; meille hän uskoi sovituksen sanan. Me olemme siis Kristuksen lähettiläitä, ja Jumala puhuu teille meidän kauttamme. Pyydämme Kristuksen puolesta: suostukaa sovintoon Jumalan kanssa.

Kristukseen, joka oli puhdas synnistä, Jumala siirsi kaikki meidän syntimme, jotta me hänessä saisimme Jumalan vanhurskauden.

Jumalan työtovereina me vetoamme teihin: ottakaa Jumalan armo vastaan niin, ettei se jää turhaksi! Hänhän sanoo: – Oikealla hetkellä olen kuullut sinua, pelastuksen päivänä olen tuonut sinulle avun. Juuri nyt on oikea hetki, juuri nyt on pelastuksen päivä.”

Paavali, 2 Kor. 5:19-6:2

Tehdään yhdessä – paikkoja tarjolla:

Lähetystyöstä seurakunnassa vastaa lähetystyön vastuuryhmä, johon kuuluu vapaaehtoisia työntekijöitä sekä lähetyssihteeri ja lähetysteologi.

Lähetyspiiri kokoontuu Seurakuntakodin Yläsalissa. Voit tulla mukaan tekemään yhdessä monenlaista lähetystyön hyväksi tai vain nauttimaan toisten seurasta.

Vuosittain toistuvia tapahtumia ja tempauksia:

• juustokeittomyyjäiset juhannusviikolla
  • isänpäivälounas
  • joulumyyjäiset
  • joulupuoti
  • Kauneimmat joululaulut kirkossa ja kylillä
  • kevät- ja syysmyyjäiset
  • lisäksi vuosittain vaihtuvia tapahtumia

Olet tervetullut mukaan toimintaamme, ota yhteyttä!

Seurakunnan lähetystyön kumppanit